HOS PFA EJENDOMME er man ikke i tvivl: Små og mellemstore virksomheder i det 21’ende århundrede har brug for kontorfællesskaberne.
Ikke så meget, fordi virksomhederne ikke ville kunne klare sig i traditionelle lokaler med traditionelle lejekontrakter, men fordi gode kontorfælleskaber giver både frihed, større arbejdsglæde for medarbejderne og et ultraskarpt fokus på deres kerneforretning.
“Det er enormt vigtigt for moderne virksomheder, at de kan holde fokus på deres core business. Det gælder for soloselvstændige, små og mellemstore virksomheder og i særdeleshed for scale-ups, som kun overlever på én ting: at skære alt det løse fedt af og arbejde målrettet med deres kerneopgave,” siger Rikke Kampmann, som er Senior Portefølje Manager for danske ejendomme hos PFA Ejendomme.
Efterspørgslen på all-inclusive kontorfælleskaber følger megatrend
Hos både PFA Ejendomme og Companyons mærker vi en klar stigning i efterspørgslen på full-service-kontorpladser.
Det er tydeligt, at virksomhederne hellere vil bruge tiden på at vækste deres virksomhed og skabe glade og loyale kunder end på at sørge for rengøring, kantineordning og ejendomsservice.
“I virkeligheden følger tendensen bare den megatrends, som vi også ser ude hos private folk. Vi er generelt blevet mere opmærksomme på, hvordan vi bruger vores tid, og vi køber os derfor i højere grad til serviceydelser, som kan gøre hverdagen nemmere for os.
Det er ikke anderledes, end at folk nu er villige til at betale 39 kr. for levering på Nemlig.com, eller at man betaler 5.000 kr. for en robotplæneklipper – det hele handler om convenience, og det samme ser vi i erhvervslivet,” fortæller Rikke Kampmann.
Et kontor med kant
At slippe for de daglige vedligeholdelsesopgaver er en stor fordel for virksomhederne, men faktisk er det ikke sjældent den afgørende faktor, når virksomheder vælger at leje sig ind i et af Companyons lejemål.
Det afgørende ligger i kulturen.
“Kontorerne, som dem Companyons laver, får en afgørende betydning for identiteten af hele ejendommen. Det er altså ikke bare et kontor, man får, men også en identitet og en kultur, som man melder sig ind i. Og det er meget mere værd end blot et almindeligt tag over hovedet,” siger Rikke Kampmann.
Netop kulturen er noget, som vi arbejder meget med på vores kontorer. Der skal være en god stemning, og kontorerne er indrettet med lækre materialer og møbler – ting, du ville vælge til dit eget hjem.
Selvom indretningen gør meget, så skal der mere til for at skabe en god kultur og et godt arbejdssted.
“En stærk kultur og et godt fælleskab kan kun lykkes, hvis man har de rette personer i front. Vi valgte at starte samarbejdet med Ulf og hans team, fordi vi tror på, at de kan være tribe leaders og skabe en fed stemning,” forklarer Rikke Kampmann.
Kontorfælleskabet har tre vindere
Det er ikke nogen hemmelighed, at PFA Ejendomme ikke ville gå i samarbejde med Companyons, hvis ikke det også var en god forretning.
Et godt og velfungerende kontorfælleskab er nemlig med til at gøre erhvervsejendommen og lokalerne langt mere attraktive end en tilsvarende almindelig kontorbygning lige ved siden af.
Og selvom kontorfælleskabet giver mening for PFA Ejendomme, så oplever Rikke Kampmann også, at de virksomheder, der lejer sig ind, får langt større værdi, end hvis de stod med deres egne lokaler:
“Det er et win for alle parter: Vi får et attraktivt lejemål, virksomhederne får en ultrafleksibel løsning og et fedt kontor uden bøvl, og medarbejderne får adgang til langt bedre faciliteter, end det ville være muligt, hvis de sad i deres eget 50-mands-kontor.
Her er der en fed kantineordning, mulighed for fitness og selvfølgelig en masse fede events, som giver inspiration og ny viden. Det kan en virksomhed typisk ikke klare selv,” afslutter Rikke Kampmann.
Kort om partnerskabet
Companyons’ og PFA Ejendommes partnerskab er resultatet af et fælles ønske om at skabe en mere multifunktionel ejendom.
En ejendom, der tilgodeser det stadig stigende behov for et dynamisk arbejdssted og -miljø, og hvor både lejere og udlejere får en mere stabil og værdiskabende forretning.